Så värt Martin Jern

Author: Amoroso / Etiketter: , ,


Jag kan inte påstå att jag kände mig så pass förtjust i filmerna Fjorton suger och Du och jag (som Martin Jern har skrivit manus till) men det är å andra sidan svårt att få till skådespelare till filmer så att de känns trovärdiga. Det kan jag lova att Martin Jerns debutroman är!

Äntligen en författare som lyckas hålla sig i samma ålder som sina karaktärer. Jag tror faktiskt att många femtonåringar skulle säga att Martin Jern FÖRSTÅR DEM! Han är på deras nivå, alltifrån språket, prylarna till dramatiken kring det stora spelet mellan innegängen och de som helst av allt vill dra något gammalt över sig. Aron är femton år, och finns egentligen inte på skolan. Han super inte, röker inte och umgås helst med sin skejtbord. Fast de snygga tjejerna tittar han gärna på. Fast att närma sig dem? Nono. Med en hejdlös blandning av humor och allvar börjar det faktiskt hända saker för Aron... Detta är en bok som känns klockren att rekommendera till högstadiekillar, inte minst de som inte läser annars.

0 kommentarer: