Den heliga natten och andra julberättelser

Author: Amoroso / Etiketter: , , ,


Klubbat och klart ! För att komma i lite julstämning (ja, jag vet att det fortfarande bara är oktober :-) så blir sista boken för Klassikernas år Selma Lagerlöfs "Den heliga natten och andra julberättelser".

Ni har väl inte missat att SVT till jul kommer att sända en miniserie om Selma Lagerlöf och hennes kärlek till Sophie Elken? För den som vill veta lite i förväg finns ju alltid "Du lär mig att bli fri - Selma Lagerlöf skriver till Sophie Elkan" att läsa.

Vi har läst Den heliga natten:

Kerstin
Theresan
Camilla

9 kommentarer:

Poppins sa...

Jag läser gärna Lagerlöf eftersom jag har läst alldeles för lite av henne. Ligger lite efter med klassikerna, ska ta tag i Tolstoj nu. Men blir det här sista boken? Trodde sommarböckerna var alternativval till varandra, så jag läste bara Mme Bovary...

Amoroso sa...

Passa du på att komma ikapp i lugn och ro! :-) Jag hade egentligen tänkt presentera en klassiker till nu under hösten, men tiden känns knapp. Lagerlöf blir därför sist ut! Sommarböckerna var mycket riktigt komplement till varandra men läs gärna båda ändå. Det vore riktigt intressant att höra vad flera tycker om Ögats historia! Den är ju ganska annorlunda om man säger så...

Kerstin sa...

Jag har beställt boken på fjärrlån från biblioteket.
//Kerstin

Amoroso sa...

Vår vän fjärrlånet.:-) Härligt att det finns!!

Anonym sa...

å den serien ska jag verkligen försöka att se...kram

Amoroso sa...

Jag med.. Härligt, förra julen var det Strindberg, detta året Lagerlöf. Undrar vem det blir nästa år månntro? Trevligt iniatitiv det där...

Lyrans Noblesser sa...

Förra julen missade jag Strindberg, men jag ska INTE missa Selma.

Kerstin sa...

Nu har jag läst ut Den heliga natten och andra julberättelser. Jag har bloggat om den här: http://designk.blogspot.com/2008/10/den-heliga-natten.html

//Kerstin

Anonym sa...

Nu har jag också läst ut! Ska försöka hinna blogga om den senare idag.