Där tvivlet gror Thomas H. Cook

Author: Amoroso / Etiketter: , ,


Jag behövde ryckas med av en härlig deckare, och blev tipsad om Där tvivlet gror. Den levde verkligen upp till alla mina förväntningar. För omväxlings skull växlar perspektivet från att skildra mordutredningens halvsupna frånskilda utredare, till att följa den familj som hamnar i skuggan av brottet. De var en en helt vanlig familj, ända tills den dag tonårssonen Keith sitter barnvakt åt "prinsessan", grannflickan Amy. Efter den kvällen försvinner Amy. Polisen kopplas in. Oundvikligen hamnar allt ljus på tonårssonen Keith. Tillbakadragen, få vänner och tystlåten. Har han gått för långt? Pressen ökar, skuggorna mörknar. Eric inser att han egentligen inte känner sig son.

Vinnare av Svenska Deckarakademins pris för bästa översatta deckare 2007! Med all rätt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt! Jag läser också mycket deckare i perioder och det här var ett bra tips!

Anonym sa...

å den är bra ..gillar Cook..kram

Anonym sa...

å den är bra ..gillar Cook..kram

Kerstin sa...

Det låter om en spännande bok. den ska jag lägga till i min önskelista =)

//Kerstin