Den där lilla stunden av närhet Bengt Ohlsson

Author: Amoroso / Etiketter: ,


I "Den där lilla stunden av närhet" (1994), har Ohlsson försökt teckna en våldtäktsmans innersta tankar. Det är en riktig pärla, människan in på djupet! Lite svår att få tag på men finns begagnad på Bokbörsen, eller tillgänglig via fjärrlån på ditt bibliotek. Bengt Ohlsson fick augustpriset 2004, och är kanske mest känd för Gregorius? Jag lovar dock att det finns fler guldkorn i hans samling! Detta är min absoluta favorit. Jag har inte läst något liknande sedan dess och rekommenderar den till alla jag känner som alltid kommer tillbaka med ett stort "wow"...

3 kommentarer:

Anonym sa...

å tack snälla du...den ska jag verkligen läsa nu

kram...sara blev glad av ditt betyg på tomtarna

http://pyrobritt.blogg.se

Poppins sa...

Oh, Gregorius har jag ju liggande hemma. Har helt glömt bort att jag ska läsa den. Är nyfiken på hans vinkling av dr Glas som är en bok jag verkligen gillar.

Amoroso sa...

Poppins: Det är något som även jag ser som ett kommande läsprojekt. Först Dr Glas, (läste den för länge sedan men kommer inte ihåg den så mkt) sedan Gregorius!